SEO je zkratka z anglického „Search Engine Optimization“ - česky „optimalizace pro vyhledávače“. Optimalizací stránek pro vyhledávače se rozumí předělání stránek (nebo vytvoření stránek nových) tak, aby se líbily vyhledávačům (Google, Seznam, Atlas …)
Ano. Když se budou stránky líbit vyhledávačům, umístí se vysoko ve výsledcích vyhledávání na určitá klíčová slova. Tím se stránky více zviditelní ve výsledcích vyhledávání a uživatelé internetu na ně budou více klikat. Přes vyhledávač se tímto způsobem dostává na průměrný web zhruba 80% nových návštěvníků. Bude-li web dobře optimalizovaný podle zásad SEO a bude obsahovat kvalitní informace, je vysoká pravděpodobnost, že se zalíbí vyhledávačům a tím na sebe dokáže přivést mnoho nových návštěvníků.
| Jaké stránky se líbí vyhledávačům?
Především ty, které jsou oblíbené mezi uživateli. Smyslem všech vyhledávačů je profiltrovat veškeré stránky na internetu podle kvality a zobrazovat tak uživateli stránky pro něj nejužitečnější a nejpřesnější svým obsahem. Podle kvality obsahu a užitečnosti z něj vyplývající vyhledávače řadí stránky postupně za sebe. Dalším důležitým faktorem, kterým se zabývá SEO je také forma zvýrazňování témat zveřejňovaných na stránkách na které je také kladen velký důraz z pohledu výsledně dosažených pozic.
Kolik lidí kliká na 1. pozici?
Čím výše se web umisťuje ve výsledcích vyhledávání, tím více si jej uživatelé všímají a tím více na něj klikají. Nejoblíbenějších je mezi uživateli internetu prvních 10 míst ve výsledcích vyhledávání na konkrétní hledaná klíčová slovní spojení. Zde se pohybuje 90% všech uživatelů a už jen zbylých 10% uživatelů pokračuje na další stranu případně ještě dále. Mnohem oblíbenější jak přechod z první na druhou stranu mezi uživateli je hledání na jiné slovní spojení. |
Analýza klíčových slov znamená určení nejoptimálnějších slov a slovních spojení, na které se bude web optimalizovat, aby v budoucnu dosáhl co nejlepších výsledků. Je důležité hned na začátku při analýze klíčových slov vybrat jen ty klíčová slova a slovní spojení, která nejvíce stránky vystihují, a je zde předpoklad, že přinesou úspěch. Při špatném výběru klíčových slov a slovních spojení dochází k nemožnosti dosažení kvalitních výsledků na internetu.